helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

Häfte om målar familjen Knutespojkarna/ Booklet about the painters Knutespojkarna

Publicerad 2012-09-05 18:35:03 i bilder, pictures

Häftet KNUTESPOJKARNA Målarna från Lisskog Av: Ally & Håkan Sundin köpte jag av författarna själva. Det handlar om en målar familj från Lisskog i dalarna. Det var fäder & söner vandrade runt & försörjde sig på att måla väggar, möbler & annan interiör. De är ett par utav dem som gjort schablonen som nu målas på ladan, Lars Olsson & hans son.
The booklet KNUTESPOJKARNA Målarna från Lisskog By: Ally & Håkan Sundin I bought from the authors them self. It´s about the painters family Knutespojkarna who walked around & painted furniture. walls & other interiours making their living. It´s a father & his son of this group who painted the stencil that´s now is transformed to the barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela