helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

Framsteg / Progress

Publicerad 2012-09-09 22:58:56 i bilder, pictures

 Deär så roligt när de syns att de går framåt! Andra strykningen av de vita gör verkligen stor skillnad. Så har det varit perfekt målarväder, ingen blåst, otroligt skönt. Häromdan hädade jag å sågade av en utav gnestapenselns fin fina penslar, men de långa skaftet slog i överallt & speciellt i utskäftet, höll på bli galen. Nu börjar arbetet dessutom kännas överskådligt men de känns lite absurt när man ser tillbaks på vad vi gjort hittills, så många olika steg, så många människor som kommit, gått & arbetat. Ska bli spännande å se hur vi ligger till på söndag!
// It´s so fun to work when you can see progress clearly. The second layer on the white parts really make big diffrence. It´s been so nice weather today, so nice after all windy days. The other day I sawed off one of the really nice Gnestapenseln brushes, the long handel just kept be in the way, espacially just under the roof, I almost got crazy. Now you almost can see an ending on all the work, but it´s kind of absurd when you look back at all diffrent steps, all people coming, going & working. Im looking forward to see were we are at sunday!

Kommentarer

Postat av: Eva W

Publicerad 2012-09-10 11:24:58

vilken fin stämningsbild på målaren!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela