helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

#Klara Kafferast & nötta penslar / Coffebreak & used brushes

Publicerad 2012-08-28 23:25:54 i bilder, pictures

   
Intensiv  dag på byggnadsställningen med pensel i handen. Händer & armar ömmar. Men hela tiden välförsedda med kaffe och fikarast - det är viktigt. Helenas pappa Göran kom cyklandes på fincykeln med bud om att kaffet var färdigt. Och till eftermiddagskaffet kom  mamma Bratt, Kristina ut med kaffekorg, som idag vart kaffehink. Har nött ner och sönder min pensel... Hur ska det gå?
Som ett meditativt långsamhetsjobb, koncentrationen är hög och alla går in i sin egen lilla värld på byggnadsställningen. Blir både trött och glad av att hålla på, med tanken - bara lite till, måla en fläck till. Längtar efter att få se en färdig vägg med hela mönstret! Snart är vi klara med hela väggens första strykning!
 
Intensive day at the scaffold. Using the brush until it's breaking! Then it's nice with coffebreaks - fika! Helenas parents fix coffe. Slowslow work, big wall & small brushes. Taking time, everyone disappears in their one world while painting. Just want to paint a litttle bit more. Tiered and happy. Longing for finished result! Soon finished with painting the first layer at the wall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela