helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

#Johanna Bilder från mina två första Schablonladan-dagar / Pictures from my first two days with the Barn Project

Publicerad 2012-08-23 09:56:00 i bilder, pictures

 
Jag har nu varit här i två dagar. Och igår var en riktigt bra jobbdag, vi hann riktigt långt med uppritandet av skisserna från mall till vägg. 
 
I have now been here for two days and yesterday was a really good day, workwise. We came a long way with transfering the sketch from paper to the wall.
 
 
Jag har aldrig tidigare varit i Hälsingland, knappt Norrland överhuvudtaget. Uppresan och ankomsten till Ohlandersgården var en fröjd. Skogen, åkrarna med de små ladorna fritt utspridda och mystiken framåt kvällstimmarna är helt fantastiskt att få uppleva.
 
I have never been to this part of Sweden before, Hälsingland (3 hours north of Stockholm) hardly the northern part at all, apart from some skiing-trips as a child. The roadtrip and arrival to the hostel of Ohlandersgården was an absolute joy. The surroundings with the forests, the fields with the small barns randomly scattered and the mystic scenery at dusk is a real pleasure to take part of.
 
 
 
 
 
 
Gårdagen avslutades med att vi började måla bakgrundsfärgen, planka för planka. Man ser en tydlig skillnad från grundfärgen och nu tror jag det spritter i allas våra fingrar att börja färglägga med de övriga fem färgerna.
 
Yesterdays last hour of work Helena, I and Yumi started painting the background colour. You can clearly see the difference and I think everyone is getting eager to start painting with the other five colours.
 
Jag som skriver heter Johanna Margareta Nilsson och har gått två år Textil på Capellagården i samma klass som Helena Bratt. Båda åren bodde vi i samma hus och det här sista året bodde vi vägg-i-vägg i mysiga Norrgården, eller Norris!
Om 11 dagar börjar jag på det Textila Kandidatprogrammet på Konstfack. Jag är riktigt pepp men också ruggigt nervös!
Tack för mig!
 
My name is Johanna Margareta Nilsson and I have studied two years with Helena Bratt in the Textile education at Capellagården. Both years we lived in the same house, and this last year we lived wall-to-wall in the best house, Norrgården, also called Norris!
In 11 days my journey into the university world starts. I will study a Bachelor in Textile at Konstfack in Stockholm. I am really excited to start but also extremely nervous!
Thanks for reading, better head out for some serious painting NOW..
 
/ Johanna Margareta Nilsson
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela