helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

grund oljning/ pre oiling

Publicerad 2012-08-07 14:44:58 i bilder, pictures

 
 
Nu har inoljningen av  ladan påbörjats, det är kallpressad rå linolja uppblandat med lacknafta från Ovolin vi kör med. Ytanstrykaren av svinborst från Gnesta penseln gör arbetet till en fröjd, det är verkligen roligt att arbeta när man har bra verktyg.
The pre oiling has started, it´s cold-pressed raw linseed oil mixed with white spirit from Ovolin we are using. The brush is so good quality, made out of pig bristles from Gnesta penseln, it´s really fun to work when you have good tools.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Johan L

Publicerad 2012-08-08 08:06:25

Hej, kul projekt ! Ser man det från väg 50 också ?


Mvh

Johan
www.hyvlar.se

Svar: Hallå! Roligt att de uppskattas. Jo de syns väl, nästan svårt att missa. Ligger i Rengsjö en hållplats efter gamla Glösbo affären om man kommer från Söderhamn, samma uppfart som Ohlandersgårdens vandrarhem.//Helena
schablonladan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela