helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

Första strykningen färdig / First layer of paint done

Publicerad 2012-08-29 21:40:11 i bilder, pictures

 Idag har vart ännu en 9-21 arbetsdag. Vi har i princip fått första strykningen klar & börjat på bakrunden med en andra omgång. Det enda som är kvar att göra på första är lite vitt, det för att jag råkade spilla ut en burk färg i blåsten så det regnade ned på stackars Klara. I morgon ska jag hämta ut den sista beställda färgen. Det har även kommit upp en liten informationsskylt, inte väldigt informativ men ändå något tillsvidare. Så finns det en bild med på alla provfärger jag målat upp, lite sedvanligt fika & ett par bilder på ladan tidigare under dagen. Vi har även fått lite besök av länsmuseet & lite andra nyfikna åskådare. Hjärtligt välkomna om ni har vägarna förbi!
// Today it´s been one more day of working 9-21. Almost everything on first layer is done. Only some white left to do & that becuse I drop the container of white paint over poor Klara one windy day. But tomorrow I will go & get new. A small information sign came up today, not so much information but still something until the real is ready. There is some picture with all colour samples we tried out. Today we also got some visit from the museum & also other curios people. Very welcome to visit!

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-08-29 22:28:48

Grattis till första strykningen!! Det blir så himla snyggt, ni är så bra!!

Svar: Tackar tackar!!
schablonladan.blogg.se

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-08-30 18:56:49

Ja, tack för titten! Jag blev otroligt inspirerad! Hade jag inte haft så mycket som jag skulle hinna på hembygdsgården så hade jag lätt stannat och hjälpt till ett tag! Skriver om projektet på min blogg nu ikväll, på jobbets blogg imorgon eller närmaste dagarna!

Svar: Tack själv, de var roligt att du hade tid att komma förbi! Vi får höras igen, ha de bra!
schablonladan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela