helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

Färg! / Colour!

Publicerad 2012-08-25 21:54:39 i bilder, pictures

Nu händer de grjer här, vi börjar få rätt nyanser på färgerna & dessutom få upp dom på väggarna. Arbetet är riktigt roligt när man ser att de händer grejer. Den ljusblå bakgrunden som tidigare känts lite ambivalent i färgen kändes plötsligt blå efter att även de vita börjat komma upp på väggen. Som det ser ut i nuläget så om vi arbetar hårt hoppas jag vi målat färdigt väggen en första omgång på måndag, men där efter blir de bara jag & Klara kvar på bygget & då kommer vi inte hinna måla allt själva. Så de är nu jag efterlyser folk som vill komma hit & hjälpa till att måla. Kommer du så får du både mat & husrum mot din arbetsinsats. Välkommen!
//It´s happens alot right now, we have all the diffrent shades ready & also we started to paint. The work is really fun when you see that things happens. The light blue suddenly feels blue when the white paint is beside. From now we have to work really hard to finnish the work in time. I hope the first layer will be done on monday night & after that it´s only me & Klara left working. Then we need more help to succeed time wise. So if you are intrested to help out, don´t hesitate! You get food & locomondation for free. Welcome!
 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-08-26 18:30:05

Härligt, vilket jobb ni lagt ni gör! Det blir den vackraste ladan ever <3

Svar: Tack Eva!
schablonladan.blogg.se

Postat av: Berit Wahl

Publicerad 2012-08-28 15:54:51

Fantaskist härlig idé! Jag blir alldeles lyrisk. En eloge o medföljande kram till er.
/ Berit

Svar: Tack Berit, vi blir otroligt glada av uppmuntran!
schablonladan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela