helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

projektbeskrivning -kort / short description of the project

Publicerad 2012-07-12 19:34:34 i information

Schablonladan -ett projekt för att uppmärksamma gamla kulturskatter

Ladan ligger i Knyssla, Rengsjö brevid riksväg 50 mellan Bollnäs och Söderhamn. Den skall målas i ett uppförstorat schablonmönster från Rengsjö hembygdsgård. Arbetet skall utföras 10-30 augusti av tidigare studenter från Capellagården och även andra intresserade. Arbetet utförs ideellt och de som målar får fri kost och logi på Ohlandersgårdens vandrarhem. Samt en guidad tur på Rengsjö hembygdsgård.
Min idé med det här projektet är att visa upp schablonen för personer som i vanliga fall inte kommer i kontakt med den här typen av kulturarv/ hantverk. 
 
 
Stencil barn -a project to show old cultural treasures
 
The barn is located in Knyssla, Rengsjö next to road 50 between Bollnäs & Söderhamn. It will be painted with an enlarged traditional stencil pattern from a folk museum in Rengsjö. The work will be done 10-30 of august by former students from Capellagården & some others. It´s voluntary work & the participants will have free food & accommodation at Ohlandersgårdens hostel. They will also have a guided tour at the folk museum Västerby in Rengsjö. My idea with this project is to show the traditional stencil painting for those who do not usually come in contact with this kind of heritage/ craft.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela