helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

skisser / sketches

Publicerad 2012-08-18 16:26:54 i bilder, pictures

Igår var en intensvi dag för att få orning på skisserna, åkte till ett företag för att scanna in skissen & sedan spenderades många timmar med penna för överföring av mönstret till smörpapper, väldigt analogt arbete. Sedan scannade jag in skisserna & printade ut dem digitalt, skönt att jag brukar jobba på Expert & kan med maskinerna där. // Yesterday were a intense day to fix the sketch, I went to a firm to scan the sketch & then I spent meny hours to transfer the pattern to a transperant paper by hand. Then I scaned the sketch & printed them digital, so nice I´m used to work with that kind of machines.
 

Kommentarer

Postat av: Eva W

Publicerad 2012-08-21 00:09:50

Jag ser fram emot att få se mönstret på plats! Ser fint ut! Good luck!:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela