helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

#Sara: Mera regn! / More rain!

Publicerad 2012-08-31 13:10:25 i bilder, pictures

 
Jag, som heter Sara Guldbacke, har varit här och hjälpt till med ladan i tre dagar. Jag lärde känna Helena för fyra år sedan då vi gick en skrivarlinje tillsammans på Fårösunds Folkhögskola. Sedan dess har både hon och jag siktat in oss mer på andra slags hantverk och förra året gick jag Konsthantverk och design på Grimslövs Folkhögskola och planerar att så småningom utbilda mig vidare inom något kreativt.
 
Vädret just nu är väldigt ostadigt och istället för att måla så förbereds kvällens avresa för oss som varit här och arbetat. Jag ska hem till Sala igen och Helena och Klara ska till Stockholm ett par dagar för att bl.a besöka Liljevalchs hemslöjdsutställning som avslutas i helgen.
 
Det är synd att man inte kan måla när man ändå är här och hjälper till, men det har varit otroligt givande att få vara del av det här projektet. Att se hur arbetet växer fram och hur väggen förändras under bara de få dagarna jag varit här. Jag ser verkligen fram emot att få se ladan sen i sin fulla, färdiga prakt.
 
//My name is Sara Guldbacke, and I have been here helping out for three days. I met Helena four years ago on a writing course on Fårösunds Folkhögskola where we studied togheter. Since then we both have switched to other kinds of crafts and last year I studied on a arts and crafts program at Grimslövs Folkhögskola and eventually I want to continue my studies in something creative.
 
The wheather right now is unstable and instead of painting we prepare for this evenings departure. I´m going home to Sala and Helena and Klara are going to Stockholm for a couple of days to among others visit Liljevalchs exhibit about crafts that closes this weekend.
 
It´s to bad that you can´t paint while your here, but it´s been very rewarding to be a part of this project. To be able to see how the wall has changed under just the few days I´ve been here. I´m really looking forward to see the barn when it´s finish.

Kommentarer

Postat av: Birgitta Zetterberg

Publicerad 2012-08-31 18:52:39

Härligt Helena!

Kommer och tittar i "verkligheten"

någon dag.

Birgitta Zetterberg

Svar: Du är så välkommen!
schablonladan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela