helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

rödfärgning/ painting red

Publicerad 2012-08-14 14:00:00 i bilder, pictures

 
 
Igår blev det ett litet sidoprojekt i väntan på att den oljade väggen ska torka. Dels så började vi spänna upp ett snöre i ett rutsystem om rutor på 1x1m över hela den oljade väggen, så att vi sedan skall kunna överföra mönstret till väggen. Dels så tyckte jag att gaveln behövde snyggas upp lite, så vi började borsta väggen fri från slamfärg & sedan rödfärga den. Arbetet gick fort då vi var sju personer, dock med lite brist på stegar. Rödfärgningen blir lite som ett tack till laduinnehavarna för att vi får använda ladan, hoppas de blir nöjda när de ser att även övriga väggar börjat byta färg. // Yesterday we started a extra project while the paint is getting dry, I tought the end of the barn had to get a facelift aswell. We brushed away old paint & painted the whole wall red, very nice resualt! The work went quick since we were seven persons today, even if it we were a bit lack of ladders. This extra work will be as a thank to the owners of the barn, hope they like it when they see it.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela