helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

#Klara: Överföring av mönster / Pattern at the wall

Publicerad 2012-08-21 14:42:59 i bilder, pictures

 
 
Nu har jag varit med och deltagit i projektet här en vecka. Mitt namn är Klara Albertsson och anledningen att jag har hamnat här är att jag lärde känna Helena då vi gick Capellagårdens textilutbildning på Öland i två år. Där jag under mitt andra år vävde mycket, framförallt i lin.
  Nu i veckan har det mätts och spänts upp snören på vägg i rutsystem & grundats klart med vitt. Mätt rutsystem på skisserna (ca 3x3cm på papper till 10x10 cm på vägg) och igår började vi överföra mönstret från skisserna till ladan!
 
På bilderna / At the pictures:
1# Naoko, Yumi & Hiroshi
2# Klara, Naoko, Hiroshi & Yumi
3# Klara, Yumi, Naoko & Hiroshi
4# Helena & Yumi
5# Klara & Lukas
 
I have been a part of this projekt for one week now. My name is Klara Albertsson and the reason I am here is becouse I met Helena when we went to the same class in Textile at Capellagården. During my 2nd year at Capella I was weaving, mostly in linnen. 
  This week we have been measuring, tiing strings in squares at the wall and finished the priming. Also measured squares at the sketches and started sketch the contures of the pattern at the barn.

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-08-21 22:54:42

Vad kul att ni kommit till mönstret nu. Spännande att se hur långt ni kommit i till helgen, då måste vi komma ut och kolla in ladan!

Svar: Vi ska in till stan nu & hämta färg som kommit så då har vi förhoppningsvis börjat måla imorn!
schablonladan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela