helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

#Johanna Rengsjö Hembygdsgård. Rengsjö Folk Museum.

Publicerad 2012-08-27 16:59:32 i bilder, pictures

 
Dessa bilder är från Rengsjö Hembygdsgård som var helt sjukt vackert och stolt. Hembygdsgårdar jag tidigare skådat har inget att komma med i jämförelse med detta praktexemplar. Rengsjö kan skatta sig lyckligt som har detta ställe i sin kommun.
 
These picture are from Rengsjö Folk Museum and it was so pretty and proud. Folk Museums I have visited before has nothing in comparison with this magnificent example. Rengsjö can consider itself very lucky to have this place in its village.
 
/ Johanna Margareta Nilsson
 
Ps. Now I'll be going home to Stockholm, bye bye and thank you for everything (it's been a real nice experience to stay here and help Helena, so anyone who might consider to come and help, just do it, the food and beds are superb!).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela