helenabratt.blogg.se

aktuellt: Schablonladan

böcker

Publicerad 2012-07-17 19:00:00 i bilder, pictures

Två böcker med fina bilder på gamla schabloner och beskrivningar hur man målar schabloner. Inköpta på loppis & antikvariat. Författaren till dem båda är Lena Nessle. Måla inomhus på gammalt vis, gavs ut 1985 av P.A. Nordstedt & Söners Förlag. Schabloner med traditioner, gavs ut 1996  av ICA Förlaget.
 
Two book with nice pictures & descriptions on how to make stencil paintings. You can find them in flea markets & old book shops. Author: Lena Nessle. Måla inomhus på gammalt vis, published: 1984 by: P.A. Nordstedt & Söners Förlag. Schabloner med traditioner, published: 1996 by: ICA Förlaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Helena Bratt, jag är 24 år & kommer från Rengsjö utanför Bollnäs i Hälsningland. Jag har under de senaste två åren studerat textil på Capellagården, Carl Malmstens skola för gestaltande arbete. Innan det ett år vävning på Sätergläntan, hemslöjdens gård. På den här bloggen har jag tänkt presentera de konst-, konsthantverk- & slöjdprojekt som jag bedriver. /// My name is Helena Bratt, I been studying art & carfts the last three years. On this blog I will present my projects. Kontakt: [email protected] Tel. 004673-8433854

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela